Functionaliteiten
Nadat je de webphone juist hebt ingesteld, ben je bereikbaar via de webphone. Uiteraard horen daar diverse functionaliteiten bij, zoals je die ook hebt op een vast bureautoestel.
Inkomende oproepen
Voor elke inkomende oproep wordt een notificatie gestuurd. Je kunt het gesprek direct opnemen of afwijzen. Wordt de oproep door iemand anders uit een belgroep opgenomen, dan wordt dit ook getoond.
Uitgaand bellen
Om een uitgaand nummer te bellen, kun je rechts op de Toetsen knop klikken en een nummer invoeren. Ook kun je snel een nummer knippen en plakken en dat nummer bellen. De klik-en-bel browserplugin is uiteraard ook te gebruiken in combinatie met de webphone.
Collega’s
De tab Collega’s laat direct alle collega’s met een VoIP-account en hun status zien. Je kunt hier filteren op alle accounts die online zijn en een lijst met favorieten aanmaken. Ook kun je gesprekken gemakkelijk doorverbinden, zowel blind als attended, door een collega uit de lijst te selecteren.
Recent
De belhistorie van alle gesprekken is terug te vinden onder de tab Recent. Je kunt hier tevens filteren op gemiste gesprekken.
Wachtrijen
Maak je gebruik van een wachtrij, dan vind je deze onder de tab Wachtrijen. Het is ook mogelijk om het aantal wachtenden te tonen in de menubalk links. Klik op het oogje om de wachtrij van jouw keuze zichtbaar te maken in het menu.
Do-not-disturb
Net als op een gewoon vast toestel is het mogelijk om de webphone op do-not-disturb te zetten. Hiermee worden inkomende oproepen niet doorgeschakeld. Het is wel mogelijk om uitgaande gesprekken op te zetten.
Bereikbaarheid
Om gemakkelijk te kunnen wisselen tussen verschillende eindbestemmingen kun je onder Instellingen je beschikbaarheid aanpassen. Hier kun je kiezen uit de accounts die onder het gebruikersaccount vallen.
Encryptie
De gesprekken die worden gevoerd met de webphone zijn standaard versleuteld. Dit is zeker relevant wanneer je op een openbaar netwerk werkzaam bent.